1393-10-10 18:20
1836
0
8190

نریمانی: اشتباه اصلاح طلبان را می‌پذیریم / حسینی: اصولگرایان جرأت داشتند و وقتی انحراف دیدند مشایی را شوت کردند!

میزگرد تخصصی بررسی زوایای مختلف فتنه88 و حماسه 9دی با مدیریت «خبرگزاری دانشجو» و سایت محلی «گلستان ما» در گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما ، در قسمت دوم از این میزگرد که به بررسی دستاوردهای حماسه 9دی و تبعات فتنه88 اختصاص داشت، حامد صمدلویی، مدیر سایت خبری «گرگان خبر» و از جوانان فعال سیاسی اصلاح طلب استان، گفت: رهبر معظم انقلاب از زمانی که زعامت کشور را بر عهده گرفتند از تمامی دولت‌ها حمایت کردند اگر چه از نصایح و انتقادات نیز دریغ نفرمودند و بنده معتقدم اگر معظم له حمایتی از دولت احمدی نژاد داشتند چیز تازه‌ای نبود و پیرو رویه همیشگی ایشان بوده است.

وی افزود: با این موافق نیستم که قضایای انتخابات88 از یک سال قبل توسط دشمن برنامه ریزی شده بود، این را قبول دارم که استکبار از همان سال 57 به دنبال براندازی نظام بود، اما برنامه ریزی قبلی برای انتخابات88 را به استناد به انتخابات92 که در سه روز نتیجه را رقم زد، رد می‌کنم.
9 دی محصول اتفاق اصولگرایان و اصلاح طلبان بود

مدیر سایت خبری «گرگان خبر» همچنین با بیان اینکه دستاورد 9دی گفتمان اعتدال گرایی بود، عنوان داشت: 9دی متعلق به اصولگرایان نبود؛ بلکه روح این حماسه که تبعیت از قانون برای حفظ منافع ملی بود متعلق به تمام کسانی است که دل به توسعه کشور دارند که اصلاح طلبان نیز در آن نقش داشتند.

سید روح الله حسینی، مشاور جوان استاندار اسبق گلستان در پاسخ به وی متذکر شد: وقتی قبول دارید دشمنی با نظام از ابتدای انقلاب شروع شده است اینکه بگویید فتنه88 محصول تعارض احمدی نژاد و اصلاح طلبان بود نقض مباحث مطروحه‌ خودتان است از طرفی اگر تدابیر رهبر انقلاب نبود انتخابات 92 نیز مستعد به اغتشاش کشیده شدن بود.

صمدلویی پاسخ داد: در هشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد شاهد فسادهای مالی بودیم اگر رهبر انقلاب سکوت کردند دلیل بر سلامت احمدی نژاد نبود؛ کما اینکه رهبر معظم انقلاب در جلسه استیضاح بنی صدر هم فرمودند «صد بار لب گشودم و بیرون نریختم» و از طرف دیگر نقش نیروهای خارجی در فتنه88 از 23 خرداد و اعلام نتایج شروع شد و تا 22 خرداد اتفاقی که نام آن را بتوان فتنه گذاشت رخ نداد و فعالیت منافی نظام bbc فارسی نیز شروع شد و معتقدم پیش از آن مقصر تمامی التهابات احمدی نژاد بود.

اگر سران فتنه قبل از انتخابات کاری نکردند بعد از انتخابات حسابی دشمن را شاد کردند!/اصولگرایان جرأت داشتند و وقتی انحراف دیدند مشایی را شوت کردند!

سید روح الله حسینی در واکنش به این اظهارات بیان داشت: رهبر انقلاب در چند نطق خویش فرمودند که «اولین دولت اسلامی دولت احمدی نژاد بود» از طرفی برای اصولگرایان سنک محک افراد ولایت فقیه است و ما جرأت داشتیم زمانی که جریان انحرافی در دولت دهم رسوخ کرد مشایی را شوت کردیم از طرفی اگر هم فتنه بعد از انتخابات شروع شده است برای مثال اگر امثال هاشمی به پای انتخابات می‌ایستادند دشمن شاد نمی‌شدیم تا دشمن جسارت ادامه روند فتنه داشته باشد.

قبول دارم موسوی اگر به قانون تمکین نکند نباید رفع حصر شود

صمدلویی در پی سخنان حسینی تصریح کرد: البته من نیز معتقدم اگر موسوی و یا کروبی خواهان رفع حصر هستند خودشان باید به قانون تمکین کنند و این اتفاق نمی‌افتد مگر به ابراز موضع از سوی خود آنان که البته قیام 9دی مردم نیز قیام برای قانون گرایی و تمکین به قانون بود.

صمدلویی ادامه داد: 9دی فریاد مردم این بود که وضعیت فاشیستی نمی‌خواهیم که در انتخابات مجلس نهم نیز آن را با رأی به اکثریت اصولگرا ثابت کردند، همچنین انتخابات 24 خرداد که حاصل معرفت عارف و حمایت خاتمی و محوریت هاشمی با مرکزیت ولایت فقیه بود نیز ادامه حماسه 9 دی بود که امیدواریم در انتخابات مجلس دهم نیز ادامه یابد.

برخی در فتنه88 به دشمن سواری دادند

در ادامه حسین پایین محلی، مسئول دفتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان و از فعالان فضای مجازی نیز تصریح کرد: امام علی (ع) فرمودند: هر وقت غبار فتنه بلند می‌شود مانند شتر دو ساله باش یعنی نه سواری بده و نه شیر، و باید دید کدام جریان با کدام برخورد در فتنه88 به دشمن سود رساندند و یا سواری دادند.

وی با بیان اینکه آن که در فتنه می‌سوزد خود فتنه گر است، تأکید کرد: تبعات فتنه اظهارات موسوی خوئینی‌ها بود که گفت ما در اوایل انقلاب با امام تعارف داشتیم و الان کاملا مخالفیم! این همان سواری دادن و سود رساندن به دشمن است که قضاوت را به چشمان بیدار و بصیری سپرد که در 9 دی با جریانات فتنه گر اتمام حجت کردند.

مسئول دفتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان، موسوی را فراماسونر خواند و افزود: سران اصلاح طلب با قرار گرفتن در راستای دوستان صهیونیستی خود به نظام ضربه زدند و بزرگ ترین اشتباه ما انقلابی‌ها این بود که شورای نگهبان ما پیام شهید دیالمه را درنیافت و گرنه اصلا نباید موسوی تائید صلاحیت می‌شد.

پایین محلی تصریح کرد: ولایتمداری در شعار قشنگ است در وقت شعار همه سردارند؛ اما در وقت عمل علی ماند و علی، از طرفی طبق آیه قرآن انسان‌های روی زمین همه زیر نظر ولایت هستند اما مسئله این است زیر نظر ولایت درست و بر حق و یا زیر نظر ولایت طاغوت هستند.

پایین محلی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند من اصولگرای اصلاح طلب هستم، این یعنی نگاه حزبی نداشته باشیم؛ اما باید در مقاطع مختلف ببینیم کدام جریان خودش را به خط ولایت که رکن اساسی نظام است نزدیک‌تر نشان دادند، گاهی اوقات برخی جرایم آنقدر محرز هستند که نیاز به اثبات ندارند.

9دی نشان داد مردم از هر خواصی خط نمیگیرند

در ادامه حمیدرضا ملاوردی، استاد دانشگاه، بیان داشت: پس از حماسه 9دی بستری از وحدت در کشور شکل گرفت که میثاق ملی با آرمان‌های امام و توجه به ولایت فقیه و قانون اساسی و همگرایی درونی از دستاوردهای آن است.

وی افزود: 9 دی و حضور مردمی نشان داد اینکه عوام از خواص خط می گیرند مطلب درستی نیست و طبق فرمایش امام مردم همه خواص هستند.

اگر اصولگرایان در انتخابات92 لجبازی نمیکردند الان وضع بهتر بود

پس از وی علیرضا فرساد، مدیر پژوهشگاه شفق نیز گفت: برخی حرف‌های زیبا می زنند و بصیرت گفتاری دارند؛ اما بصیرت رفتاری از آنان مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: فساد مالی در دولت خاتمی هم به کرات وجود داشت و معتقدم اگر در انتخابات 92 اصولگرایان لجبازی نمی‌کردند الان اوضاع خیلی خوب بود.

ما وظیفه داریم اصل ولایت را حفظ کنیم

در ادامه رضا انتصاری، نیز از فعالان سیاسی استان، بیان داشت: برخی از این حدیث امام علی (ع) که می‌فرمایند در هنگام فتنه مانند شتر دو ساله باش اینگونه برداشت می‌کنند که باید آرام بوده و کنار بکشند؛ اما این به آن معناست که حواسمان باشد در تحرکات خود به دشمن کولی ندهیم.

انتصاری با اشاره به روایت پیوستن حر به سپاه امام حسین (ع) در اوج فتنه، عنوان داشت: ما بر این باور نیستیم که ولی فقیه معصوم هستند؛ اما معتقدیم این ممکلت که ولایت آن خدایی است هیچگاه کج نمی‌رود و بر ما واجب است این را حفظ کنیم.

نگرانی نخبگان در دولت یازدهم مصداق بیشتری پیدا کرده است

در ادامه مهدی باقریان، مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان تصریح کرد: ما نیز معتقدیم جریان اصلاح طلبی هم پایبند به نظام و ارکان آن هستند و قبول ندارم که شورای نگهبان نباید موسوی را تائید صلاحیت می کرد؛ چرا که به شورای نگهبان اعتماد کامل دارم اما عدم پالایش این جریان که مبتنی بر شخصیتی فکر کردن باعث ایجاد اتفاقات ناشایست می‌شود اما جریان اصولگرایی شخصیتی فکر نمی‌کند؛ بلکه جریانی فکر می‌کند و لازم باشد مانند زمان بروز جریان انحرافی در بدنه دولت دهم به راحتی امثال مشایی را کنار می‌زند.

باقریان به برخی اظهارات بعد از انتخابات92 اشاره کرد و بیان داشت: برخی 0.7 رأی را والد می‌دانند که جالب توجه است، از طرفی قبول داریم که مقام معظم رهبری از تمامی دولت‌ها حمایت می‌کنند؛ اما ایشان به صراحت فرموده اند حمایت بنده از دولت احمدی نژاد به دلیل حجم فعالیت‌هایی است که در دوره ریاست جمهوری خود من نیز صورت نگرفته است.

وی همچنین به اظهارات برخی جریانات مبنی بر اینکه در زمان دولت احمدی نژاد نگران جامعه نخبگان و طرح مبحث هاله نور و امثالهم نیز بودند اشاره کرد و گفت: نگرانی اعظم نخبگان دیده نشدن آن‌هاست که باب مخالفت با این طیف در دولت کنونی به شدت باز شده است و مصداق آن نیز عدم دیدار روحانی با جامعه دانشگاهی در سفر اخیر به استان گلستان و ناپختگی سیاسی جریانات خاص با توجه به تحرکات اخیر فتنه گران به خصوص در 16 آذر سال جاری در برخی دانشگاه‌ها بود.

اشتباه اصلاح طلبان را میپذیریم

پس از وی نعیم نریمانی، فعال سیاسی استان گلستان و یکی از جوانان حامی روحانی در گرگان بیان داشت: ما اشتباه اصلاح طلبان را می‌پذیریم و هر کسی نپذیرد ظلم کرده است، ما نباید قبح قانون شکنی و تخلفات از بیانات مقام معظم رهبری در جامعه را بشکنیم.

اگر فقط حسین شریعتمداری و جلیلی کاندید شوند اعتدالیون در انتخابات شرکت میکنند

در خاتمه حامد صمدلویی با بیان اینکه من یک اعتدال گرا هستم و پرچم دار اعتدال گرایی نیز مقام معظم رهبری هستند، تصریح کرد: ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از اعتدال گرایی رهبری و ترکیب کابینه روحانی نیز نشان از وامداری و الگوپذیری آن از ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام و تبعیت از اعتدال است و نباید حماسه‌هایی نظیر 9 دی را مصادره جریانی کرد و ما به صراحت می‌گوییم اگر شریعتمداری و جلیلی هم تنها کاندیدا شوند ما در انتخابات نظام شرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.